duminică, 4 martie 2012

Parabenii-strategie de marketing sau realitate?




Marea majoritate a deodorantelor contin aluminiu. S-a demonstrat ca acesti produsi cu aluminiu sunt raspunzatori de aparitia cancerului la san.
 Cercetatorii din Marea Britanie au facut studii pe loturi mari de femei ,din care a rezultat ca deodorantele ,mai precis antiperspirantele clasice au toate in compozitie saruri de aluminiu care impiedica transpiratia dar au ca efect favorizarea cancerului de san , de aceea ei recomanda utilizarea ,in special de catre femei , a deodorantelor fara saruri de aluminiu care se gasesc in farmacii,mai ales.

Totusi,ce sunt parabenii?

Parabenii sunt utilizati de mai mult de 40 ani in industria cosmetica, si sunt prezenti in peste 80% din cosmeticele de pe piata. In ciuda acestor lucruri, se pare ca neincrederea s-a instalat in jurul acestor conservanti.
Evident ca  stiinta evolueaza si  acum  s-au desccoperit lucruri pe care acum 40 de ani poate nici nu le banuiam..dar  cat de periculoase sunt aceste cosmetice cu parabeni?


Parabenii sunt substante sintetizate de la un compus chimic, acidul para-hidroxi-benzoic. Ei prezinta proprietati antibacteriene si antifungice, si se gasesc in mod natural in fructe si legume.
Conservantii asemenea parabenilor servesc la evitarea contaminarilor microbiene in produsele umede, cum sunt cremele si lotiunile.

Exista multe voci care afirma ca parabenii sunt substante sigure, si ca de fapt persoanele care propun „cosmeticele bio” (fara parabeni) nu vor decat sa profite de polemica creata si sa faca din aceste substante un argument de marketing, care vinde bine.

Cel putin in privinta riscurilor alergene, produsele bio nu sunt mai sigure decat cele cu parabeni. Produsele bio contin alcool sau uleiuri esentiale ca si conservanti, ori si acestea au proprietati alergene puternice.
SI atunci ,ce produse cumparam sa fim sigure ca nu ne pericliteaza sanatatea??Sunt produsele din farmacii sau de pe site-urile specializate atat de sigure?

Inainte de a fi insarcinata nu dadeam atata importanta cosmeticelor cu parabeni,dar de cand am aflat ca voi fi mamica ,am inceput sa  am mai mare grija cu ceea ce cumpar!Am ales sa merg mai mult in farmacii si sa-mi achizitionez produsele necesare..citind cu atentie etichetele!In special produsele pentru bebelusi...care desi sunt mai scumpe decat cele din supermarket, asigura producatorii ca ar fi mai sigure!

Totusi  am o dilema:cum pot fi bio,fara parabeni crème foarte accesibile la prêt (gama Elmiplant) ,iar cele cu parabeni mai scumpe?

Sa am incredere doar in etichetele lor si sa-i cred pe cuvant pe producatori ca acele produse sunt sigure?Deocamdata alta optiune nu  am...deci ma incred  in spusele lor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru vizita!Astept parerile voastre despre postarile mele!!