marți, 22 ianuarie 2013

De-ale bebelusilor-Cum am scapat de suzeta




Anul acesta am de gand sa scriu si despre experienta mea ca mamica,  asa ca incep anul cu prima reusita  a fetitei mele.

De la 1 an  si vreo 3 luni deja o foloseam doar in casa si la nani. Afara sau in vizite nici nu o mai luam la mine ca nu o cerea.

La 1an si 9 luni  a reusit sa renunte la suzeta. Nu va ganditi ca ea singura si-a propus, dar mi-a dat imboldul necesar.
Deja rupsese mai multe suzete, ca le tot tragea cu dintii, si la ultima deja se vedea o mica ruptura. Dar am lasat-o asa chiar daca aveam una noua cumparata, in ideea de a o dezobisnui.
Si a avut prima tentativa chiar pe 31 decembrie 2012, cand mi-a zis ca e  "caca"- adica stricata si sa o dam la pisica.
Si am dat-o. Dar la somnul de amiaza a adormit greu si doar 45 minute a dormit, in  loc de o ora jumatate-2. Si atunci a fost vina mea ca am cedat cand am vazut ca se trezeste si i-am dat-o inapoi.

Dar la aproximativ o saptamana dupa acest episod imi zice iar ca e "caca" si sa o duc la pisica.Si m-am conformat.
Seara o cauta, dar i-am zis ca e stricata, ca am dat-o la pisica, ca maine mama ii va cumpara alta. Si a adormit nu mai greu decat o facea de obicei. Problema a fost peste noapte ca a avut vreo 4 treziri dar nu a mai cerut nani cu mine ci a ramas in patutul ei, s-a foit, dar a adormit pana la urma.



Am decis sa ma tin ferma pe pozitie de data aceasta din 2 motive:

  1. In curand o voi da la cresa si vreau sa renunte la ea pana atunci.
  2. Si asa inca mai bea biberonul de lapte seara si noaptea uneori si vreau sa o feresc de eventualele carii sau deformari ale dintlor cauzate de folosirea suzetei pe timp indelungat.
Oricum  trebuie sa ii multumesc Doamnei Suzeta ca ne-a ajutat foarte mult. Inca de cand am adus fata din maternitate, ne-a ajutat si in perioada colicilor, a eruptiei dentare.



Last edit: Au trecut 2 saptamani de cand am scris postarea si  e  asa bine fara suzi! Doarme mai greu , asta e adevarat, dar nu a mai cerut-o deloc.
In plus a renuntat la biberonul de noapte si doarme exclusiv la ea in pat!!!

Ce mai , am fetita mare!


2 comentarii:

  1. Sa-ti traiasca,sa fie sanatoasa! O sa vad si eu la momentul potrivit cum o sa scapam de suzi....acum avem 10 lunite!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. multumesc...la multe lunite si voua

      e devreme oricum la 10 luni sa i-o scoti

      Ștergere

Multumesc pentru vizita!Astept parerile voastre despre postarile mele!!