luni, 14 mai 2012

Pudra de roscove!!

La capitolul gatit ,mai ales pentru fiica mea stau prost cu inspiratia!!Bine ca ea e fan legume si carnita,deci "ma scot" uneori cu mancarea ei.

Dar cand ma apuca cheful de gatit,caut retete mai sofisticate pentru ea,si incerc sa-i diversific cat mai mult gusturile!

Astfel ca tot auzeam de pudra de roscove,ca si inlocuitor pentru cacao..si cum in sfarsit am gasit si eu,astazi i-am facut lapte cu gris indulcit  cu pudra de roscove!
Dar am gasit si alte retete pe care le voi adapta  meniului fiicei mele!

Chec cu nuca si mac
 

Ca si aroma as asocia aroma roscovelor cu ciocolata neagra sau caramel, asadar este mai indicata pentru copii. 

Ingrediente:
5-6 albusuri
4 linguri de zahar
15 linguri cu varf cu nuca de cocos
5 linguri cu varf cu faina
3 linguri cu mac
esenta de vanilie
1 plic de zahar vaniat
1/2 plic praf de copt
un praf de sare
Mixam albusurile cu un praf de sare, adaugand treptat zahar si zaharul vanilat. Incorporam treptat faina amestecata cu praful de copt si nuca de cocos. Punem si cateva picaturi de esenta de vanilie pentru a aroma checul. La final adaugam trei linguri de mac si amestecam usor de jos in sus cu o lingura de lemn. Turnam compozitia obtinuta intr-o tava tapetata cu hartie de copt, insa oprim 5-6 linguri pentru a colora cu pudra de roscove.

Dam checul la cuptor pentru aproximativ 30 de minute, insa cel mai sigur testam cu o scobitoare. Cand este gata, scoatem forma din cuptor si lasam sa se raceasca si apoi putem sa feliem. 

Biscuiti cu roscove si prune uscate
Ingrediente:
200 gr unt
40 gr miere
2 linguri zahar brun
1 ou
150 prune uscate(tocate marunt)
40 praf de roscove
300 gr faina
1/2 lingurita sare
1 lingurita praf de copt

Am frecat untul cu mierea.

Am adaugat oul si am continuat sa frec.


Am adaugat zaharul.

Prunele le-am tocat si le-am adaugat
Acum am lasat mixerul si am inceput sa lucrez cu mana.
Faina amestecata cu praful de copt si praful de roscove, am adaugat-o putin cate putin cernuta.

Coca am infasurat-o intr-o folie de nailon, si am introdus la frigider pentru 30 min.

La inceput am probat asa, dar nu mi-a placut si le-am turtit la a doua runda.
Turtite au crescut mai mult.In final nu am reusit sa mai fac poze, ca ere-am cu multe prin bucatarie.
Se coace foarte repede in 8-10 min la 225ºC.


Retetele le-am luat de la sursa!!


Tartă



Ingrediente prima parte: 250 g curmale fără sâmburi, 200 g migdale crude, 100 g nuci, 1 lingură cu vârf cu praf de roşcove şi puţină sare. A doua parte: 120 g curmale fără sâmburi, 2 fructe de avocado mari şi bine coapte, 1/2 pahar cu apă plată, 3 linguri cu vârf cu praf de roşcove, 1 lingură cu lecitină de soia, 1/2 linguriţă cu praf de coajă de portocală şi puţină sare.
Mod de preparare prima parte: se pun curmalele într-un mixer, unde se mărunţesc, se adaugă restul de ingrediente din prima parte şi se amestecă. Compoziţia rezultată se pune într-o formă, se nivelează prin presare şi se introduce în frigider. Pentru a prepara a doua parte se mixează întâi curmalele, apoi restul de ingrediente. Se scoate tarta din frigider, se pune deasupra a doua compoziţie şi se lasă la rece până a doua zi.



Brioşe

Ingrediente: 4 ouă, 50 g caise uscate, 80 g de pudră de roşcove, 80 g de făină de migdale, 2 linguri cu apă şi 1/2 linguriţă cu praf de copt.
Mod de preparare: gălbenuşurile, caisele, pudra de roşcove, praful de copt, făina de migdale şi apa se amestecă bine. Separat, se bat albuşurile spumă şi apoi se combină cu prima compoziţie, după care se pune în forme de brioşe. Se ţin în cuptor 15 minute.
sursa


Iata ce informatii am mai gasit despre aceasta pudra:


"Pudra de roșcove reprezintă o sursă importantă de calciu. Pe lângă calciu, mai conține în cantități moderate de minerale ca fosfor, sodiu, potasiu, fier și mangan, vitamine ca E, B6 și folați. Dispune de zaharuri proprii, similare celor din fructe, având un gust discret dulceag şi plăcut. Pudra de roșcove are un nivel antioxidant enorm. Induce bazicitate în organism, fiind un aliment alcalin, care nu stimuleză aciditatea gastrică. Are şi proprietăţi expectorante. Nu conţine gluten şi nici lactoză.


Printre efectele benefice ale pudrei de roșcove menționăm:

- nu conține cofeină, deci nu are efect excitant şi nici iritant, ceea ce face din pudra de roșcove înlocuitorul perfect pentru cacao în alimentația bebelușilor și a copiilor
- acționează ca un antioxidant
- îmbunătățește digestia, se opune balonării și poate fi utilizată pentru tratarea diareei la bebeluși sau copii și adulți
- este utilizată pentru tratarea tusei, gripei și anemiei
- este bogată în calciu și fosfor, din acest motiv este folosită în lupta împotriva osteoporozei""



sursa


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru vizita!Astept parerile voastre despre postarile mele!!